tisdag 9 november 2010

Uppdrag uppsats

Idag hade jag föresatt mig att inleda det monstruösa och antagligen omöjliga projektet "masteruppsats". Klockan ringde 08.00 sharp! Men jag var redan vaken och i full färd med att läsa "Jane Eyre" inför i kväll och hade redan planerat inför en uppfriskande promenad. Sedan hände något märkligt. Det visade sig att det var av största vikt att städa köket, men det kändes ändå bra, klockan var ju bara halv nio. Sedan hände det som inte fick hända; jag slog på datorn. Jag har nu kollat på Hemnet, ska jag köpa nytt boende? Nej. Kollade H&M, borde jag köpa nya kläder? Nej. Facebook, har jag någon intressant vän som jag inte har någon annan kontakt med? Nej. Och nu har jag synkat min iphone med itunes inför min promenad. Ska jag ut och gå? Knappast, det horisontalviner snöblandat regn utanför. Slutligen sitter jag nu här och skriver ett helt omotiverat inlägg istället för att göra som alla andra i min klass och med ett stort leende kasta mig över nya spännande utmaningar i informationsvetenskapens underbara värld. Nej, nu ska jag ta mig i kragen, märkte precis att hela hemmet påkallar dammsugning genast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar