torsdag 25 november 2010

Bilden av Jane Eyre och Mr Rochester

Det lider mot sitt slut gällande "Jane Eyre", den sista podcasten ska spelas in på lördag och sen är det tack och adjöss till Jane och Mr Rochester. Om jag och Åsa dyker upp och diskuterar någon annan bok sönder och samman får vi helt enkelt se, men det lutar kanske lite åt det i alla fall.

Hela anledningen till det här inlägget är egentligen att jag ska få klistra in en bild på BBCs version av paret i fråga. Visserligen tycker jag att Jane ser ganska söt ut och jag är inte säker på att Rochester har polisongerna jag kräver, men ändå. Det är nog såhär jag ska se de båda turturduvorna framför mig hädanefter. Skitsura. Han med lite lätt vansinne i blicken. Hur i hela friden vågar lilla Adéle någonsin komma fram och störa?

3 kommentarer:

  1. Jag har lyssnat på eran första del och jag gillade den verkligen! Jag hoppas innerligt att ni kommer göra fler inspelningar på andra böcker.

    Jag har aldrig sett någon inspelning av Jane Eyre, jag är en sådan där som måste läsa boken först, men nu när den är läst ska jag nog kolla in vad som finns. Den här bilden var väldigt nära rent utseendemässigt hur jag har tänkt mig paret.

    SvaraRadera
  2. Sophie (Projekt Pretto)25 november 2010 kl. 20:42

    Vad kul att du gillar det! Det blir man verkligen glad av att höra! :)

    Jag brukar också vilja läsa boken först, och det är ju ofta upplagt för besvikelser, men kul ändå. Det ska göras en film nu av just "Jane Eyre", den ska jag absolut se.

    SvaraRadera
  3. Vad spännande! Den vill jag också se!

    Jo, både en och två besvikelser har man upplevt på grund av filmer som inte är böckerna värdiga...

    SvaraRadera