onsdag 17 november 2010

Del två ute nu!

Nu har Åsa och jag pratat vidare om Jane Eyre och kanske framför allt om föremålet för hennes varma känslor, Mr Rochester. Vi har väl möjligen lite ljummare känslor för densamme, men tydligt är ändå att han fångat vårt intresse. Del två i vår bokcirkel är alltså färdig och ta mig tusan om inte självaste P1 har lagt ut bild på oss och allt.

För övrigt känns det här som veckan då jag misslyckas med alla mina föresatser. Först la jag ned "Jane Eyre" på grund av hög arbetsbelastning i övrigt, därefter struntade jag i "Romträsket" till förmån för "Mort" som jag nu måste göra en paus i för att se hur sjutton det går för stackars Jane Eyre till på söndag då del tre ska spelas in. Någon slags rundgång skönjes, hoppas bara inte att jag helt oförhappandes sitter och tuggar "Romträsket" på söndag kväll för att fortsätta springa i cirklar.

Lyssna gärna!
Jane Eyre, del 2

3 kommentarer:

  1. Jag har en fråga :) Jag läser Jane Eyre just nu och lyssnar på P1:s bokcirkel när jag hunnit dit. Hur har ni indelat era inlägg? På samma sätt eller bör man ha läst hela boken innan?

    SvaraRadera
  2. Och om jag hade följt länken till P1 innan hade jag sett att det står enligt deras modell. Samma kapitelindelning alltså?

    SvaraRadera
  3. Sophie (Projekt Pretto)17 november 2010 kl. 13:22

    Ja, precis samma kör vi på och man behöver absolut inte ha läst den innan :)

    Vad tycker du om boken hittills?

    SvaraRadera