måndag 8 november 2010

Lek med litterära titlar

Imorgon ska jag och Åsa fotas eftersom vi är så himla seriösa med vår podcasting. Åsa hög på smärtstillande och jag, high on life? Istället för att börja fundera på rätt kläder för högintellektuell look (mörka bågar på brillorna och jävligt rött läppstift och arg eller möjligen nollställd blick) och förfasas över min obligatoriska "jag tror att jag är en gnagare så jag visar enbart framtänderna-min" känner jag mig inspirerad att berätta om en liten lek som roat mig mången gång.

Efter att idag ha fått ta del av ett antal, öh, spännande titlar kom jag att tänka på en lek som jag och en kompis uppfann när det begav sig. I efterhand har jag stött på den på andra ställen, men jag hävdar att vi är de egentliga uppfinnarna av Bajsleken. Vem vill inte stå som ansvarig för något så högkulturellt? Har du en bokhylla, en filmsamling eller bara kan tänka dig att plocka några titlar ur minnet? En vän att leka med? Då är du redo att leka bajsleken! I mitt flickrum hade jag en bokhylla som var överfylld av titlar som lämpade sig väl för ändamålet.

Grottbjörnens bajs, eller Bajsets folk
Skuggorna i bajset, eller Bajset i skogen
Bajs i paradiset
Den som bajsar om natten

Tja, att få titlarna uppradade så här är inte lika kul som att upptäcka en ny fantastisk bajstitel på egen hand. Det kan också vara så att man är behjälpt av att vara salongsberusad eller mycket trött.

För att visa att jag besitter god smak väljer jag att inte piffa upp detta inlägg med en bild.

5 kommentarer:

  1. Bajsleken! Jag utgår helt kallt från att det är jag som är den skyldiga kompisen.

    SvaraRadera
  2. Sophie (projekt pretto)19 november 2010 kl. 00:23

    Kommer du ihåg hur sjukt kul vi hade? Vi leker alldeles för få lekar numera.

    SvaraRadera
  3. Du inser naturligtvis att den är introducerad på jobbet och gjorde enorm succé? Jag var helt chockad över att ingen annan hade lekt den tidigare.

    SvaraRadera
  4. Sophie (Projekt Pretto)20 november 2010 kl. 20:28

    Va? Hur har folk vuxit upp egentligen? Nu har ni iaf något vettigt att pyssla med på arbetstid- inte en dag för tidigt!

    SvaraRadera