lördag 11 september 2010

Well, thank you.

Bästa bokbloggen Kafka på jobbet har gett mig någon form av bloggutmärkelse, en beautiful blog award, närmare bestämt. Det kan vara ett fall av gympalektionspsykologi som ligger bakom (vilket det redan har talats om i det här sammanhanget); typ Kafka ska välja lag i Killerball (vad fan är up med aktiviteten "dödsboll" på initiativ av påtittande vuxna i sammanhanget mellanstadieelever tvångsleker i grupp btw?) och risken föreligger att jag kletar tuggummi i håret på henne och knuffar in henne i skåpen på lunchen om inte jag får vara med i samma lag som Gunnar (Ardelius). Summan av kardemumman är i alla fall att jag ska nominera sju andra bloggare och får berätta sju saker om mig själv. Eftersom jag är väldigt ny på det här med bokbloggar (skulle aldrig ha fattat att de fanns om det inte vore för att Kafka började författa sin och den visade sig vara jävligt rolig att läsa, oavsett om det står om böcker eller inte) så vore det en lögn att påstå att jag har koll, eller ens lyckats skaffa några favoriter. Den enda andra bloggen jag följer är en väns modeblogg och den kan jag ändå inte nominera här för den har lösenord och grejer. Modebloggsläsare är nämligen mycket elakare än vad bokbloggsläsare är. Jag väljer att inte föra det resonemanget vidare. Jag kanske kan nominera vidare när jag har fått lite koll.

Ah, äntligen till inläggets egentliga syfte! Jag ska berätta om mig själv. Jag vet att mina eminenta läsare till största delen känner mig minst lika bra som jag själv, men anyways.

  • Jag är fruktansvärt förvirrad och glömsk. Jag reser mig t.ex. ofta upp för att hämta något och lyckas hålla kursen in i rätt rum, men väl där blir jag stående och dumstirrar rakt ut innan jag ger upp och går tillbaka och sätter mig igen med outrättat ärende. En vän är på allvar riktigt orolig för hur detta ska bli med åldern.

  • Jag tycker att stora akvariefiskar är riktigt vidriga och får rysningar när en sån där belgian blue-manipulerad guldfisk glider omkring med halva kroppen ovanför ytan. Hu! En anledning att undvika fjärilshuset i Hagaparken.

  • Jag har ett passionerat förhållande vid sidan av. Till min svartrollade Volvo 240 från 1982. Vi är av en fin årgång båda två.

  • Jag har simhud mellan två tår på högerfoten och väntar därför med spänning på översvämningen när jag och Kevin Costner ska börja rula.

  • Mina katter heter Buffy och Willow. Japp, efter karaktärerna i "Buffy the Vampire Slayer". Jag är alltså riktigt nördig, men tycker ändå att det är lite pinsamt att boka tid hos veterinären under de här namnen.

  • Jag har en ganska stor verktygspark som jag är mäkta stolt över och har totalrenoverat min lägenhet själv. Det får man för övrigt ganska dålig rygg av.

  • Om jag hade lite mer tid, och kurage, skulle jag skriva tantsnuskböcker och sippra på drinkar i schysst morgonrock hela dagarna. Fick dessutom det karriärsrådet av en svenskalärare på gymnasiet vilket är lite anmärkningsvärt.


Tja, läser man igenom de här punkterna så kommer man troligen till insikten att jag är rätt töntig, vilket är korrekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar