tisdag 21 september 2010

Det kommer att bli legendariskt

Ungefär som med Woodstock kommer framtida generationer höra talas om den mytomspunna händelsen, med stora ögon kommer de fråga mig "Var du där?" Och med sina stora ögon ska de titta förväntansfullt på mig. Precis som man själv frågade alla över 40 om de var med 1969. Svaret var givetvis alltid "Eh. Näe. Jag var 14 och man åkte typ inte utomlands på 1960-talet. Definitivt inte över Atlanten. Dessutom var jag inte hippie."

Men så kommer inte jag att svara. Jag ska le lite drömskt, förlora blicken bortåt horisonten och sucka nostalgiskt. Ungdomarna kommer att dra efter andan och vänta på fortsättningen. "Jag var där, och det var helt maaagiskt" kommer jag att svara med ett uttryck av längtan efter svunna tider i mina ögon. Tillslut kommer jag att le lite överseende så att de förstår att you had to be there.

Jag talar givetvis om bok- och biblioteksmässan som det bär av till om tre dagar. Det kommer att bli legendariskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar