måndag 24 januari 2011

Leka radio

Nu är det bestämt, jag och Åsa ska läsa Murakamis "Fågeln som vrider upp världen" tillsammans med Bokcirkeln i P1. När vi läste Jane Eyre lyckades vi alltid, trots de bästa intentioner, fnissa en hel del och göra oss lustiga över allehanda företeelser i den något gammalmodiga boken. Men sabla trevligt hade vi! Jag var lite förgrymmad på Åsa efter att hon föreslog nya inspelningar trots min vedervärdiga uppsats och en massa jobb, för jag visste att jag skulle misslyckas med att tacka nej. Jag menar, vem vill inte leka radio? Men det ska faktiskt bli riktigt kul att se hur tonen på samtalen blir den här gången, med en helt annan typ av bok. Och jag kan behöva läsa något under tvång, för det blir inte många sidor per kväll för tillfället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar