lördag 1 januari 2011

Ett nytt år och en självhjälpsbok?

Ah, ett nytt år är här! Jag är inte mycket för julen, men det är något med att lämna ett gammalt och förbrukat år bakom sig och få ett helt fräscht framför sig. Det började med att min fina bil tappade en bit av sitt avgassystem men jag väljer att inte tolka in för mycket i det. Istället ska jag boka in mig på en gör-det-själv-hall i morgon och laga det själv. Japp. Det är så mitt 2011 ska se ut. I precis samma anda firade jag in det nya året; redigt som bara den. Jag brukar inte avge nyårslöften, men i år höjde jag helt klart feststämningen när jag beslutade mig för drämma till med ett spännande löfte om att under 2011 vara mer strukturerad. Vissa ska sluta röka, ta vara på fritiden, börja träna och andra oseriösa saker. Själv ska jag köpa en ny kalender och spalta upp dagarnas aktiviteter på ett noggrannt sätt. Antal timmar pluggande, tränande, jobbande, läsande och öldrickande ska fan i mig skrivas ned minutiöst, och anledningen är faktiskt att öka känslan av kontroll och minska stressen. Kring årsskiftet 2011-2012 kommer därefter min självhjälpsbok komma ut och jag kommer att tjäna storkovan på att berätta om hur min filofax hjälpt mig att bli en bättre, klokare, snällare, gladare, läckrare kvinna.

Återkommer med en rapport om hur jag lyckas i gör-det-själv-hallen imorgon. Och sedan måste jag köpa en kalender också...


2 kommentarer:

  1. "En bättre, klokare, snällare, gladare, läckrare kvinna". jovisst, men du glömde också ordet tråkigare. Så fett jävla mycket tråkigare. Kan du inte lova något annat istället?

    SvaraRadera
  2. Sophie (Projekt Pretto)2 januari 2011 kl. 21:54

    Kära Kafka, anar du inte ironin? Jag måste nog bli tydligare med den. Om jag mot all förmodan lyckas hålla mitt löfte ska det inte drabba någon annan än mig, lovar jag å det bestämdaste! Och någon förhatlig självhjälpsbok behöver du inte heller oroa dig för ;)

    SvaraRadera