onsdag 8 december 2010

What they share is an appreciation for a good blade...

Det känns ungefär som om jag är ensam hemma, har köpt en riktigt fet påse med det godaste godiset, stängt av mobilen, hällt upp colan och lagt mig i soffan för att dra av hela filmtrilogin av "Sagan om ringen". Eller tänker svulla minst en säsong Buffy och sprida dumlepapper omkring mig bäst jag vill. Det har jag inte. Men jag lägger annan läsning åt sidan och plockar fram "An Echo in the Bone". Alltså, såhär står det på baksidan:
"Once a swordsman, once a printer, always a warrior". Det är mannen i det hela. Kvinnan är läkare, varför den avslutande raden säger: "What they share is an appreciation for a good blade. And their lives." Klart det är bra, klart jag måste stänga av mobilen!
(Klart de första böckerna var bättre, och klart att förlaget börjar sälja det som en jävligt fet Harlequin. Klart jag låtsas som om ingenting.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar