tisdag 21 december 2010

En liten julegris

Jag är hos släkten i Norrland i några dagar, min vistelse går ut på att äta och slöa. Har jag lite tur fortsätter det att snöa vilket garanterat gör att den rälsbundna trafiken lägger sig ned och dör och jag omöjligen kan ta mig till jobbet på torsdag...

Läser jag något då? Ja, i vanliga fall brukar det gå åt många timmar till det när jag är här, men efter att jag beslutat mig för att blogga om de sidor jag vänder så är det något tvångsartat över läsningen så nu surfar jag runt på allt och inget istället. Jag ska göra en liten skolrelaterad grej men sedan måste jag nog komma igång med "An Echo in the Bone" som jag gjorde stort väsen av för någon vecka sedan.

Kolla förresten vad mormor köpt till mig... sedan har hon bakat som en tokig och lagat så mycket mat att jag känner mig som en boa som ligger och smälter en bison och funderar på om jag överdrivit en aning kanske. Ikväll är det nästa släktings tur att göda mig, troligen får jag vara glad om jag inte smörjs in i fett och hamnar mitt på bordet med ett äpple intryckt i munnen på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar