onsdag 15 december 2010

Lever jag?

Man kan undra varför man ska ha en bokblogg om man ändå aldrig hinner läsa (annat än kurslitteratur) och kanske kommer man fram till att det SKA man inte ha. Det är fel. Man kan även ha den till att klaga på att man aldrig hinner läsa. Jag gjorde ett tappert försök med "Mort" igår. Den tar sig faktiskt. Av förklarliga skäl är det förresten många som på sista dagen blir aningens besvikna när Döden har skickat sin tonårige lärjunge istället för att svepa in med sin schyssta svarta kåpa. Där har Pratchett lyckats vara lite underhållande faktiskt. Spela ett parti schack med en finnig och klumpig kille istället för med Döden är liksom inte spännande alls.Nu har Mort dessutom lagt sig i ödet och som vikarierande lieman förhindrat ett lönnmord istället för att snällt ta med sig själen när strupen var avslitsad. Han har rubbat cirklarna och nu kommer det nog börja barka åt skogen.



2 kommentarer:

  1. Jamen, på riktigt, lever du? Nu hoppas jag att du fattar att du måste kompensera för denna tystnad under juldagarna genom att blogga tre gånger om dagen. Man blir ju för fasiken orolig!

    SvaraRadera
  2. Sophie (Projekt Pretto)21 december 2010 kl. 13:09

    Haha! Ja nu befinner jag mig i de norrländska skogarna, typ i a f. Jag känner att jag har många kvalitetsinlägg på g, har läst allt möjligt på mjölkpaket, i dagstidningar och på reklamaffischer. Jag riktigt vältrar mig i kultur. Och mormors mat och bullar, det senare tar alldeles för mycket av mitt intresse i anspråk...

    SvaraRadera