torsdag 7 juli 2011

Det är alltid lite tråkigt att bli besviken. Jag är för tillfället på solsemester, tyvärr har vädret bara tillåtit stekande i solstol en enda dag. Då blir man lite besviken, men inte alls lika besviken som man blir om man läser "Tjärven" efter att ha läst "Hanteringen av odöda". John Ajvide Lindqvists skärgårdszombiedrama känns som ett hastverk, och ja, för att vara övertydlig, som ett lastverk.

Det blir förresten inte mindre tydligt om man klämmer in zombieslafset mellan "Let The Great World Spin" och "Just Kids", mäkta bra grejer. Jag återkommer till alla tre när jag kommer hem.

2 kommentarer:

  1. Det är uppfriskande att inte ALLA tokhyllar Tjärven (eller allt JAL skriver för den delen...)!

    SvaraRadera
  2. Sophie (Projekt Pretto)9 juli 2011 kl. 12:10

    Va fan, är den hyllad? Jag lever under en sten gällande litteraturkritik har jag märkt... Jag förbereder mig iallafall för sågning, den är långt under mina förväntningar...

    SvaraRadera