lördag 30 oktober 2010

Podcast inspelad, tantsnuskanalys efterlyst

Igår spelade vi in vår första podcast, jag och Kafka. Eller vi babblade mest på medan hennes eminente sambo gjorde sig besväret att spela in det hela. Efter tolv dagars jobb och några öl kan jag erkänna att jag kände mig allt annat än vältalig, men kul var det! Vi har ju visserligen inte haft för avsikt att vara sådär vidare värst uppstyltade, och det lyckades vi med. Ska bli grymt kul, och nervöst, att höra det hela när det blir klart.

För min del har det vuxit fram en idé om att inte bara diskutera böcker som är så bra som "Jane Eyre" ändå är. Vi hade nog den roligaste diskussionen igår rörande mastodontverket om Jean M Auels superkvinna Ayla och hennes, eh, superutrustade följeslagare Jondalar. Hur i hela världen har det påverkat alla oss flickor (vi var nog tyvärr den största läsargruppen) i trettonårsåldern som storögt följde Aylas väg från grottmänniskorna till uppfinnandet av tändstickor, nål och tråd, tämjandet av lejon och utvecklingen till sexgudinna? Skulle kunna vara något, det är jag övertygad om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar