tisdag 26 oktober 2010

Boköverflöd

Man skulle kunna tro att det här med att spendera hela dagarna på ett bibliotek borde leda till långa och inspirerade blogginlägg. Så är inte fallet för mig i alla fall. Jag har ju redan beklagat mig över stressen med jobb, skola, praktik och så vidare (och nu gjorde jag det igen) så nu ska jag ta upp något annat eländigt. Om man dagarna i ända presenteras för tusentals (jag tar väl inte tusen i min hand, men man ser dem ju stå där och locka) potentiella läsupplevelser, som dessutom är gratis så blir det nästan kortslutning. Jag vill ha allt och inget. Ungefär som på bokmässan, too much! Så är det inte att bara besöka ett bibliotek, då kan man ju liksom strosa omkring utan att uträtta annat. Nu ska jag försöka göra någon nytta också, eller åtminstone lära mig något. Detta är givetvis obefogat gnälligt angående ett lyxproblem, men ändå.

Nu läser jag "Jane Eyre" inför min och Kafkas podcast (!) så det blir inte så mycket med något annat, men jag har bestämt mig för att låna hem lite serier som jag inte läst förr, det hinner man väl med ändå. Kanske. För övrigt kastade jag ned Sofi Oksanens "Stalins kossor" när jag köpte (ännu en) "Jane Eyre". Den verkar bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar